Είδος: Θρίλερ, Αστυνομική
Διάρκεια: 118’
Χρονολογία: 2002
- Συντελεστές:
Director:
Christopher Nolan
Writers:
Hillary Seitz (screenplay), Nikolaj Frobenius
Stars: Al
Pacino, Robin Williams, Hilary Swank |
- Πλοκή:
Στην παγωµένη Αλάσκα, ο ήλιος του µεσονυχτίου καθοδηγεί τους
ντετέκτιβ Γουίλ Nτόρµερ
και Χαπ Έκχαρτ στην αναζήτηση ενός ιδιόρρυθμου δολοφόνου, παρά την παρελκυστική
τακτική της τοπικής αστυνομίας. Mε
τη συνδροµή της ανερχόµενης ντετέκτιβ Ελι Μπερ, θα στήσουν παγίδα στον
δολοφόνο, η οποία όµως θα αποβεί µοιραία για τον Έκχαρτ µε την τραγική ευθύνη
του Ντόρµερ. Η ζωή του Ντόρµερ θα γίνει µια ψυχοπαρανοϊκή κατάβαση στα άδυτα
της συνείδησής του, µέσα σε ένα νοσηρό λευκό τοπίο αγρύπνιας και ενοχής. Τα
χειρότερα όµως αρχίζουν όταν ο δολοφόνος Γουόλτερ Φιντς, ως µοναδικός αυτόπτης
µάρτυρας, τον εκβιάζει ανοιχτά διεκδικώντας αµοιβαίο «κουκούλωµα» των υποθέσεων
και µπλέκοντας τον σε ένα ύπουλο δίχτυ χειραγώγησης.
- Κριτικές:
“Insomnia” : η ανικανοτητα να κοιμηθεις επαρκως η αλλιως ο
τιτλος της νεας, χολιγουντιανης σκηνοθετικης δουλειας του Βρετανου Christopher
Nolan. Μετα το αριστουργηματικο και ανορθοδοξο Memento - Μεμεντο, o Nolan
επιμενει στο ειδος του ψυχολογικου θριλερ και μας χαριζει αυτη τη φορα μια πιο
«συμβατικη» ταινια η οποια αποτελει ριμεικ μιας ομωνυμης νορβηγικης παραγωγης.
Σε μια μικρη πολη της Αλασκα οπου ζουν οσοι γεννηθηκαν εκει
η οσοι απλα θελουν να ξεφυγουν απο κατι, καταφτανουν απο το Los Angeles, ο
διασημος αστυνομος Will Dormer (Al Pacino) και ο συνεργατης του Hap Eckhart
(Martin Donovan) τοσο για να βοηθησουν στις ερευνες της τοπικης αστυνομιας για
εναν παραδοξο φονο μιας μαθητριας, αλλα ταυτοχρονα και για να ξεφυγουν απο την
ερευνα των Εσωτερικων Υποθεσεων στην αστυνομια του L.Α. που ξεθαβει παλια τους
«αμαρτηματα». Στην Αλασκα τους υποδεχεται η Ellie Burr (Hilary Swank),
αστυνομος της περιοχης η οποια βλεπει στο προσωπο του Will Dormer το ινδαλμα
της. ‘Οταν σε μια ενεδρα για τη συλληψη του δολοφονου, o Dormer σκοτωνει (κατα
λαθος;) το συναδελφο του και ο μονος αυτοπτης μαρτυρας ειναι ο δολοφονος Walter
Finch (Robin Williams), τοτε τα πραγματα παιρνουν αλλη τροπη. Υπευθυνη στην
ερευνα για το φονο του Eckhart τιθεται η Burr, ενω ο Dormer προσπαθει να
καλυψει τα ιχνη του και να ενοχοποιησει τον Finch σε ενα ακρως ενδιαφερον
παιχνιδι «γατας-ποντικου» με απροβλεπτες εξελιξεις...
Σε μια παλη απο ηθικα διλημματα λαθους-σωστου, σε μια πολη
που ποτε δε νυχτωνει και ενω υποφερει απο αϋπνια, ο Al Pacino δινει ισως την
καλυτερη ερμηνεια των τελευταιων ετων. Οσο οι μερες περνουν, τοσο πιο εντονα
φαινεται η κουραση στα ματια του Will Dormer και τοσο ισχυροτερα γινονται τα
διλημματα που θολωνουν την κριση του. Η σκηνοθετικη μαεστρια του Nolan και το
εξυπνο σεναριο, αναδεικνυουν ακομα περισσοτερο το ερμηνευτικο ταλεντο του
καταξιωμενου ηθοποιου και η αϋπνια αναλαμβανει πια, πρωταγωνιστικο ρολο. Ο
Robin Williams απο την αλλη, πειραματιζεται στο ρολο του «κακου», ενος ασημου
συγγραφεα στα προθυρα της παρανοιας που μολις εχει δολοφονησει μια εφηβη
κοπελα. Στιγματισμενος απο ρολους συμπαθητικων και αξιαγαπητων χαρακτηρων στις
προηγουμενες ταινιες του, ο Robin Williams δεν επιχειρει να μοιασει ενος
στυγνου και βιαιου δολοφονου αλλα ενος χαρακτηρα που δρα περισσοτερο εγκεφαλικα
και που δεν εχει ακομα συνειδητοποιησει το εγκλημα του. Και το καταφερνει, ισως
καλυτερα απο οσο καταφερνει να ξεδιπλωσει τα υποκριτικα της χαρισματα η Hilary
Swank στον περιορισμενο ρολο της φαινομενικα αφελους, μα αποδεδειγμενα
αφοσιωμενης αστυνομικου της τοπικης αστυνομιας.
Πως λοιπον ενας καταξιωμενος αστυνομος γινεται το θηραμα και
πως ενας πονηρος δολοφονος ο κυνηγος; Τι γινεται οταν οι ρολοι εναλασσονται
διαρκως; Πως μπορει να καταλαβει κανεις αν πραττει το σωστο η το λαθος; «Κανεις
εκεινο που τη συγκεκριμενη στιγμη θεωρεις πως ειναι το σωστο. Και εκεινο με το
οποιο αντεχεις να ζησεις.» απαντα ευστοχα η υπαλληλος του ξενοδοχειου οπου περνα
τις αυπνες νυχτες του ο Will Dormer. Το σιγουρο ειναι παντως πως ο Christopher
Nolan θα ...κοιμαται ησυχος, γνωριζοντας πως εχει στο ενεργητικο του μια ακομα
σιγουρη επιτυχια.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου