Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Angel Heart


Μεταφρασμένος τίτλος: Δαιμονισμένος Άγγελος
Είδος: Θρίλερ
Διάρκεια: 113'
Χρονολογία: 1987







  • Συντελεστές:


Director: Alan Parker
Writers: William Hjortsberg (novel), Alan Parker (screenplay)
Stars: Mickey Rourke, Robert De Niro, Lisa Bonet

  • Πλοκή:


Ο Χάρι Έιντζελ είναι ιδιωτικός ντεντέκτιβ και εργάζεται στη Νέα Ορλεάνη. Ένας περίεργος άντρας θα του αναθέσει να βρει έναν άνθρωπο, με το όνομα Τζόνι Φέιβοριτ. Όμως, ο δρόμος του ντεντέκτιβ θα αρχίσει να γεμίζει με αίμα…

  • Κριτικές:


Και αφού όλα τελειώσουν, και η σκόνη έχει καταλαγιάσει, η βροχή έχει κοπάσει και η σκοτεινή ατμόσφαιρα του Alan Parker έχει διαλυθεί από τα φώτα της κινηματογραφικής αίθουσας (ή του σαλονιού σας) μετά το πέρας της προβολής, διαπιστώνετε τελικά πόσο απλή ήταν η λύση του μυστηρίου.

Μέχρι τότε όμως, ο σκηνοθέτης του Εξπρες του Μεσονυχτιου σας έχει ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Νέα Ορλεάνη, εναλλάσσοντας τους υδρατμούς της μεγαλούπολης με τη νεκρή ομορφιά της Δυτικής Ακτής και την αποπνικτική υγρασία του Μισισιπή. Σας έχει τρομάξει και σας έχει ιντριγκάρει, σας έχει δείξει μέχρι και τη μοναδική ίσως έκλαμψη του ταλέντου του Mickey Rourke, ενός ηθοποιού(;) που έχει στήσει ολόκληρη καριέρα(;) στην ικανότητά του να είναι ένας ασουλούπωτος λέτσος (βλέπε Barfly και Εννιαμισι Εβδομαδες)! Ούτε βουντού να σας έκανε! Γιατί περί τούτου πρόκειται...

Στο Angel Heart, ο Mickey Rourke είναι ο Harry Angel, ένας ντετέκτιβ σε στυλ Humphrey Bogart μισό βήμα πριν την κλινική αποτοξίνωσης, για όλες τις τοξικές ουσίες που κυκλοφορούν! Είναι αξύριστος, άπλυτος, κακόκεφος και hang-over-ιασμένος, και είμαστε ακόμη στην αρχή της ταινίας –ο άνθρωπος βρωμάει τσιαγαρίλα! Ο Harry Angel λοιπόν, λαμβάνει ένα περίεργο τηλεφώνημα από τον δικηγόρο ενός Luis Cyphre, που τον καλεί σε κάποια περίεργη εκκλησία του Harlem, για να μιλήσουν για δουλειές. Ο Robert De Niro, μιμούμενος του ύφος του αγαπημένου του Martin Scorsese, είναι

ο Luis Cyphre, ένας βαθύπλουτος αλλοδαπός με μακριά νύχια και σκοτεινές επιχειρηματικές δραστηριότητες, επιβλητικό, γλοιώδες και εκφοβιστικό παρουσιαστικό, που αναθέτει στον κύριο Angel την υπόθεση ενός χαμένου προσώπου, που το χρωστά κάτι που αφήνεται να εννοηθεί ως «περισσότερα από πολλά χρήματα». Ο Harry παίρνει τα πέντε χιλιάδες δολάρια της προκαταβολής και αρχίζει την ιχνηλασία του, κυνηγημένος ωστόσο από σειρά θυμάτων και ενοχοποιητικά στοιχεία που δείχνουν εναντίον του.

Μέχρι στιγμής, η ιστορία φαίνεται αρκετά συμβατική. Και είναι. Δεν είναι όμως μόνο το –κοινότυπο αλλά αριστοτεχνικά στημένο- σενάριο που κάνει την ταινία αυτό που είναι, ούτε καν η τύπου Εκτης Αισθησης ανατροπή του, χρόνια πριν η Εκτη Αισθηση αφήσει το στίγμα της στον κινηματογράφο. Δεν είναι καν η λεπτή, μα συνάμα τόσο αποτελεσματική απεικόνιση των ανατριχιαστικών εθίμων και τελετών της (μαύρης, λευκής, εκρού κ.λ.π.) μαγείας, του βουντού και των άλλων παγανιστικών εθίμων που υποβόσκουν στις κωμοπόλεις της καρδιάς των ΗΠΑ.

Οι ταινίες του Alan Parker είναι πάντοτε γυρισμένες με εξαιρετική ικανότητα, γούστο και στυλ. Είτε πρόκειται για το περιβόητο Εξπρες, είτε για το δημοφιλές Fame, είτε για το εξειδικευμένο Pink Floyd – The Wall, είτε για τούτο ‘δω το εξαιρετικό θρίλερ. Ο Δαιμονισμενος Αγγελος είναι μια άσκηση στυλ, με μαγευτική φωτογραφία, εκρηκτική χρήση της κάμερας, ηλεκτρισμένο σασπένς και μερικές μοναδικές σκηνές ανθολογίας.

Είναι και το κινηματογραφικό ντεμπούτο της Lisa Bonet, που κάνει την πρώτη της εμφάνιση μετά τις εμφανίσεις της στο σουξεδιάρικο αμερικανικό sitcom The Cosby Show, στο ρόλο μιας ιέρειας του βουντού, για να περάσει αργότερα από το Enemy of the State - Δημοσιος Κινδυνος στο High Fidelity. Ο αισθησιακός κόντρα ρόλος της, είναι η βάση μιας από τις πιο αναγνωρίσιμες σκηνές του έργου, όπου ο ερωτισμός συναντά τον τρόμο και προκαλεί ανατριχίλες καθώς χαράζεται στη σινεφιλική γωνιά της μνήμης.


Αλλά πάλι, μπορεί να μην είναι τίποτε από όλα αυτά. Μπορεί εκεί στα βαλτοτόπια που γύρναγε ο Parker, να έμαθε τίποτα καλά ξόρκια και να τα έριξε στην ταινία του. Εγώ πάντως, δηλώνω μαγεμένος.

Δεν υπάρχουν σχόλια :